Asiakaslähtöisellä designilla parempaa liiketoimintaa

Meille on tärkeää, että asiakkaiden tarpeet ja liiketoiminnan asettamat vaatimukset kohtaavat, olipa kyseessä digitaalinen palvelu, mobiilisovellus, verkkokauppa tai sulautettu järjestelmä.

Design-palvelut

Kuinka voimme auttaa?

Liiketoiminta­muotoilu

Ihmislähtöistä liiketoiminnan kehittämistä

  • Liiketoiminta-aihioiden validointi ja jatkokehittäminen
  • Liiketoimintamallien muotoilu
  • Palveluiden ja tuotteiden istuvuus liiketoimintamalliin
  • Go-to-market -strategiat
  • Organisaatiomuotoilu
  • Hinnoittelumallit ja -strategiat

Lue lisää

Palvelumuotoilu

Ongelmanratkaisua ihmisiä monipuolisesti osallistaen

  • Asiakas- ja sidosryhmäymmärrys
  • Digitaalisten palveluiden ja tuotteiden konseptointi
  • Asiakaspolkujen muotoilu
  • Palveluvisiot ja -strategiat
  • Ratkaisujen validointi prototypoiden
  • Design Systemien muotoilu

Lue lisää

UX-/UI-design

Digitaalisten tuotteiden ja palveluiden suunnittelua

  • Käyttöliittymä- ja käyttökokemussuunnittelu
  • Visuaalinen suunnittelu
  • Toiminnalliset prototyypit
  • Informaatioarkkitehtuuri
  • Interaktiosuunnittelu
  • Design-kirjastot

Lue lisää

Design Thinking

Ymmärrystyö rakentaa pohjan laadukkaalle suunnittelulle

Olipa kyseessä uuden liiketoiminnan tai digitaalisen ratkaisun luomisesta lähdemme aina kartoittamaan lähtötilannetta sekä luomaan ymmärrystä liiketoiminnallisesta tavoitteista sekä tutkimaan tavotteiden kannalta merkittävien sidosryhmien, kuten asiakkaiden, näkemyksiä ja kokemuksia. Yhdistämällä tähän ymmärrykseen tilanteeseen vaikuttavia ilmiöitä, kuten esimerkiksi yhteiskunnassa tapahtuvia rakenteellisia muutoksia, pystymme määrittelemään oikean ongelman joka ratkaista.

Suunnittelutyömme nojaa Design thinking -metodologiaan ja sen keskiössä on erilaiset palvelumuotoilulliset menetelmät, kuten monipuoliset osallistamismetodit ja yhteissuunnittelu. Vahvuuksiamme on myös käyttöliittymä- ja käyttökokemus-suunnittelu sekä toimivan lopputuloksen varmistava tehokkaaksi muotoiltu yhteistyö suunnittelijoiden ja kehittäjien välillä.

Best Practices

Kustannustehokkuutta toimivalla suunnittelijan ja kehittäjän yhteistyöllä

Jo konseptivaiheesta alkava tiivis keskusteluyhteys suunnittelun ja kehityksen välillä varmistaa realistisen ja järkevän toteutuksen.

Kehitystyön aikainen ketterä yhteistyö puolestaan takaa suunnitelmia vastaavan toteutuksen ja säästää kehittäjän aikaa tämän voidessa keskittyä laadukkaaseen kehitystyöhön jatkuvan ongelmanratkaisun sijaan.

Saumattoman yhteistyön onnistuminen asiakasprojekteissa on meille kunnia-asia ja asiakkaillemme erittäin arvokasta. Siksi panostammekin tämän asian kehitykseen jatkuvasti.

Design by Monad

Näin teemme suunnittelua

Etsimme oikean ongelman ratkaistavaksi

Projektin alussa haluamme ymmärtää miksi tätä ongelmaa ratkaistaan ja olemmeko ratkaisemassa oikeaa ongelmaa, jotta saavutetaan projektille asetetut liiketoiminnalliset tavoitteet.

Keräämme ongelmaan liittyvää ymmärrystä sidosryhmiä osallistaen

Valitsemme tilanteeseen sopivat osallistamismetodit ja keräämme ymmärrystä tarvittavilta sidosryhmiltä, jotta pystymme suunnittelemaan laadukkaan ratkaisun.

Lähdemme ketterästi liikkeelle

Nopea prototypointi on keskeinen osa suunnittelutyötämme. Käyttöliittymien lisäksi myös palvelukonsepteja ja liiketoimintamalleja voidaan prototypoida.

Ymmärrämme trendit ja hyödynnämme teknologiaa kustannustehokkaasti

Tiedämme mikä on tehokkain tapa tehdä suunnittelutyötä moderneilla työkaluilla. Aikaa ja rahaa säästyy, kun pyörää ei keksitä uudelleen.

Varmistamme tehokkaan yhteistyön suunnittelijoiden ja kehittäjien kesken

Kehittäjät auttavat teknisellä näkemyksellään ja osaamisellaan ohjaamaan designeja kustannustehokkaaseen suuntaan ja designerit tukevat kehittäjiä toteutuksen ajan.

Validoimme ja mittaamme ratkaisun onnistumisen ja kannattavuuden

On tärkeää ymmärtää saavuttaako ratkaisu sille asetut liiketoiminnalliset tavoitteet.

Tietoevry

“Olemme tehneet Monadin kanssa yhteistyötä jo useamman vuoden ja suosittelen mielelläni Monadia. Voin luottaa sataprosenttisesti, että hommat hoituvat.”

Hannu Tissari

Tuotekehityksen johtaja, Tietoevry

Next Steps

Näin asianne etenee

Sovitaanko juttutuokio?

Käydään yhdessä läpi teidän tilanne ja tarpeet, niin voimme tehdä ehdotuksen etenemisestä.

Antti Riikonen, CEO
+358 50 480 2426
[email protected]