Service Design
Kuinka voimme auttaa?
Asiakas- ja sidosryhmäymmärrys
Onnistunut suunnittelu rakentuu aina kohdeyleisön, ongelman ja kontekstin ymmärrykselle. Arvailu ei toimi.
Digitaalisten palveluiden ja tuotteiden konseptointi
Asiakasymmärrykseen pohjaten on mahdollista määritellä palvelun suuntaviivat, kohdeyleisöt sekä arvontuottomekanismit.
Asiakaspolkujen muotoilu
Koherentti ja selkeä polku läpi eri kontaktipisteiden on merkittävä tekijä laadukkaan asiakaskokemuksen muodostumiselle
Palveluvisiot ja -strategiat
Ihmisiä osallistamalla saadaan luotua yhteinen näkemys palvelun tulevaisuudesta sekä rakennettua usean eri näkökulman huomioiva strategia palvelulle.
Ratkaisujen validointi prototypoiden
Myös palvelutilanteita, asiakaspolkuja ja konsepteja voidaan prototypoida. Konkreettisen esimerkin ääressä saadaan kerättyä syvempää ymmärrystä asiakkaan näkökulmasta.
Design Systemien muotoilu
Juuri teidän organisaatiolle istuvan DS-kokonaisuuden muotoilu vaatii kaikkien tärkeiden sidosryhmien osallistamisen.
Service Design
Ongelmanratkaisua asiakkaita ja muita sidosryhmiä osallistamalla
Tuotteiden ja palveluiden laadukas muotoilu edellyttää kykyä luoda uutta sekä ymmärrystä kontekstista ja asioista, jotka määrittelevät onnistumisen. Usein keskeisimpiä asioita ovat liiketoiminnalliset tavoitteet sekä asiakkaalle tai muille sidosryhmille muodostuva kokemus. Lisäksi tärkeää on hahmottaa mahdolliset muotoiluun vaikuttavat rajoitteet sekä erisyviset tilanteet, joissa palvelutapahtuma tai tuotteen käyttö tapahtuu.
Ymmärryksen kasvattamisessa nojaamme etnografisen tutkimuksen periaatteisiin ja työkaluihin, kuten haastatteluihin ja observointiin sekä työpajatyöskentelyyn. Ratkaisujen muotoilussa asiakkaiden osallistaminen ketterä iteroinnin ja prototypoinnin suhteen antaa mahdollisuuden nopeaan oppimiseen ja palvelukokemuksen optimointiin.
Design Thinking
Ymmärrys suunnittelun lähtökohtana
Olipa kyseessä uuden liiketoiminnan tai digitaalisen ratkaisun luomisesta lähdemme aina kartoittamaan lähtötilannetta sekä luomaan ymmärrystä liiketoiminnallisesta tavoitteista ja tilanteesta sekä tutustumaan kokonaisuuden kannalta merkittävien sidosryhmien näkökulmiin.
Design-prosessiamme ohjaavat erilaiset palvelumuotoilulliset menetelmät, kuten monipuolinen ymmärrystyö ja yhdessä tekeminen sekä siltojen rakentaminen eri sidosryhmien välille. Vahvuuksimme kuuluu myös tehokkaaksi muotoiltu yhteistyö suunnittelijoiden ja kehittäjien välillä. Näin varmistamme, että luomme realistisen ja toteutuskelpoisen muotoilukonseptin sekä miellyttävän käyttäjäkokemuksen.
“Olemme tehneet Monadin kanssa yhteistyötä jo useamman vuoden ja suosittelen mielelläni Monadia. Voin luottaa sataprosenttisesti, että hommat hoituvat.”
Hannu Tissari
Tuotekehityksen johtaja, Tietoevry
Next Steps
Näin asianne etenee
Ota meihin yhteyttä
Et tarvitse hiottua liikeideaa tai valmista speksiä. Parhaiten päästään eteenpäin, kun sovitaan yhteinen juttutuokio, joten laita viestiä tai soita Antille!
Jutellaan yhdessä
Käydään läpi tilanteenne ja tarpeenne. Mietitään, jos voisimme teitä kenties auttaa. Ette tietenkään sitoudu mihinkään, eikä luonnollisesti tästä synny mitään kustannuksia.
Teemme teille ehdotuksen
Saatuamme paremman ymmärryksen tarpeistanne koostamme teille ehdotuksen, miten asiassa kannattaisi edetä.
Sovitaanko juttutuokio?
Käydään yhdessä läpi teidän tilanne ja tarpeet, niin voimme tehdä ehdotuksen etenemisestä.
Antti Riikonen, CEO
+358 50 480 2426
[email protected]