Palvelumuotoilu

Service Design

Kuinka voimme auttaa?

Asiakas- ja sidosryhmäymmärrys

Onnistunut suunnittelu rakentuu aina kohdeyleisön, ongelman ja kontekstin ymmärrykselle. Arvailu ei toimi.

Digitaalisten palveluiden ja tuotteiden konseptointi

Asiakasymmärrykseen pohjaten on mahdollista määritellä palvelun suuntaviivat, kohdeyleisöt sekä arvontuottomekanismit.

Asiakaspolkujen muotoilu

Koherentti ja selkeä polku läpi eri kontaktipisteiden on merkittävä tekijä laadukkaan asiakaskokemuksen muodostumiselle

Palveluvisiot ja -strategiat

Ihmisiä osallistamalla saadaan luotua yhteinen näkemys palvelun tulevaisuudesta sekä rakennettua usean eri näkökulman huomioiva strategia palvelulle.

Ratkaisujen validointi prototypoiden

Myös palvelutilanteita, asiakaspolkuja ja konsepteja voidaan prototypoida. Konkreettisen esimerkin ääressä saadaan kerättyä syvempää ymmärrystä asiakkaan näkökulmasta.

Design Systemien muotoilu

Juuri teidän organisaatiolle istuvan DS-kokonaisuuden muotoilu vaatii kaikkien tärkeiden sidosryhmien osallistamisen.

Katso kaikki design-palvelumme →

Service Design

Ongelmanratkaisua asiakkaita ja muita sidosryhmiä osallistamalla

Tuotteiden ja palveluiden laadukas muotoilu edellyttää kykyä luoda uutta sekä ymmärrystä kontekstista ja asioista, jotka määrittelevät onnistumisen. Usein keskeisimpiä asioita ovat liiketoiminnalliset tavoitteet sekä asiakkaalle tai muille sidosryhmille muodostuva kokemus. Lisäksi tärkeää on hahmottaa mahdolliset muotoiluun vaikuttavat rajoitteet sekä erisyviset tilanteet, joissa palvelutapahtuma tai tuotteen käyttö tapahtuu.

Ymmärryksen kasvattamisessa nojaamme etnografisen tutkimuksen periaatteisiin ja työkaluihin, kuten haastatteluihin ja observointiin sekä työpajatyöskentelyyn. Ratkaisujen muotoilussa asiakkaiden osallistaminen ketterä iteroinnin ja prototypoinnin suhteen antaa mahdollisuuden nopeaan oppimiseen ja palvelukokemuksen optimointiin.

Työpajatyöskentely ja osallistaminen osana palvelumuotoilua

Design Thinking

Ymmärrys suunnittelun lähtökohtana

Olipa kyseessä uuden liiketoiminnan tai digitaalisen ratkaisun luomisesta lähdemme aina kartoittamaan lähtötilannetta sekä luomaan ymmärrystä liiketoiminnallisesta tavoitteista ja tilanteesta sekä tutustumaan kokonaisuuden kannalta merkittävien sidosryhmien näkökulmiin.

Design-prosessiamme ohjaavat erilaiset palvelumuotoilulliset menetelmät, kuten monipuolinen ymmärrystyö ja yhdessä tekeminen sekä siltojen rakentaminen eri sidosryhmien välille. Vahvuuksimme kuuluu myös tehokkaaksi muotoiltu yhteistyö suunnittelijoiden ja kehittäjien välillä. Näin varmistamme, että luomme realistisen ja toteutuskelpoisen muotoilukonseptin sekä miellyttävän käyttäjäkokemuksen.

Tietoevry

“Olemme tehneet Monadin kanssa yhteistyötä jo useamman vuoden ja suosittelen mielelläni Monadia. Voin luottaa sataprosenttisesti, että hommat hoituvat.”

Hannu Tissari

Tuotekehityksen johtaja, Tietoevry

Next Steps

Näin asianne etenee

Sovitaanko juttutuokio?

Käydään yhdessä läpi teidän tilanne ja tarpeet, niin voimme tehdä ehdotuksen etenemisestä.

Antti Riikonen, CEO
+358 50 480 2426
[email protected]