Asiakaskokemus strategian keskiössä

Kirjoittanut Mikael von Bonsdorff
Julkaistu

Meillä Monadilla on vahvistettu perustuksia yhtiön järkevälle kasvulle. Viime vuonna palkkasimme niin markkinointipäällikön kuin liiketoimintajohtajan ja tänä vuonna tiimimme viimeisin lisäys on ihmisistä ja kulttuurista vastaava HR-henkilö. Heidän avulla varmistamme, että asiantuntijamme voivat keskittyä siihen, mikä saa heidät syttymään – luomaan ja rakentamaan asiakkaillemme digitaalisia ratkaisuja. 

Olemme myös syventyneet toimintamme uudelleensanoitukseen tämän kevään aikana. Osallistamalla henkilöstöämme olemme pohtineet yhdessä, mikä on toimintamme ytimessä. Ajatuksista muodostui olemassa olomme tarkoitus, jonka olemme määrittäneet seuraavasti: 


Luomme menestyviä digitaalisia ratkaisuja, joista me ja
kumppanimme voimme olla yhdessä ylpeitä.


Tässä yhdistyvät niin tinkimätön halu tehdä huippulaadukkaita digitaalisia ratkaisuja kuin palvella asiakasta mahdollisimman hyvin. Asiakaslähtöisesti luotu menestyvä digitaalinen ratkaisu on mielestämme sellainen, joka tukee keskeisesti asiakkaan liiketoimintaa. Kun asiakkaan arki helpottaa ja toimivan ohjelmiston edut näkyvät mahdollisesti myös asiakkaan viivan alla, voimme varmasti jakaa ylpeyden asiakkaamme kanssa. 

Asiakastyytyväisyyttä mittaamassa

Kuinka todennäköistä on, että suosittelisit Monadia ystävällesi tai kollegallesi?
Kuinka tyytyväinen kokonaisuudessaan olet kanssamme työskentelyyn?
Kuinka tyytyväinen olet työmme laatuun?

Jotta tietäisimme olevamme oikealla tiellä menestyviin ratkaisuihin, selvitämme myös vuosittain asiakastyytyväisyyttä. Toistimme viimevuotisen asiakastyytyväisyyskyselyn ja hyödynsimme standardoitua NPS (Net Promoter Score) -menetelmää. Sen rinnalla hyödynnettiin myös Customer Satisfaction Score (CSAT) -kysymyksiä. Net Promoter Score on maailman johtava mittari asiakastyytyväisyyden ja ‑uskollisuuden mittaamiseen. Mittari kertoo erityisesti asiakkaiden halukkuutta suositella yritystä muille.

Meitä kuvailtiin luotettaviksi, korkealaatuisiksi ja hyödyllisiksi. Selvityksen mukaan ratkaisumme olivat vastanneet vähintään hyvin tai erittäin hyvin asiakkaan tarpeita. Lisäksi yhteistyö oli koettu sujuvaksi tai erittäin sujuvaksi. 


Kaikki kehittäjät tekevät asiaansa omistautuneena ja haluavat myös jatkuvasti kehittää omaa osaamistaan. Työn laatu, uudet teknologiat ja myös toiminnan kehittämiseen liittyvät ajatukset tiimeissä ovat olleet merkittäviä tekijöitä hyvässä kumppanuudessa. Olemme myös voineet luottaa siihen, että jokainen meille tarjottu uusi henkilö osaa asiansa. Uudet työntekijät ovat myös ottaneet tehtävänsä haltuun nopeasti ja tehokkaasti.”
(NPS-kyselyn vastaaja)


Olemme erittäin tyytyväisiä asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksiin ja kiitämme asiakkaitamme palautteesta! Haluamme pitää laadun vastaisuudessakin korkealla, sillä vain silloin voimme olla yhdessä asiakkaidemme kanssa ylpeitä digitaalisista ratkaisuistamme.