Antti Riikonen vastaamaan Monadin liiketoiminnan kehityksestä

TIEDOTE: 10.11.2021

Antti Riikonen aloitti marraskuussa Monadin Business Development Directorina. Riikonen on pitkän linjan liiketoiminnan kehittäjä ja yrityskulttuurin muotoilija.

Riikonen siirtyi Monadille kansainvälisestä suunnittelutoimisto Huldista. Hän toimi siellä ja liiketoimintojen yhdistämistä edeltäneessä digitaalisten tuotteiden sekä palveluiden suunnitteluun erikoistuneella Innogiantilla operatiivisena johtajana. Riikosella on vahva kokemus myynnin ja asiakkuuksien kehittämisestä sekä yrityskulttuurin rakentamisesta. Lisäksi hän on työskennellyt ohjelmistokehittäjänä ja tiiminvetäjänä. Koulutukseltaan hän on DI.

– Monadille siirtyminen oli helppo ratkaisu. Talo on täynnä ammatistaan ylpeitä ohjelmistokäsityöläisiä rakentamassa korkealaatuisia digitaalisia ratkaisuja. Taustani ansiosta ymmärrän, miten voimme kehittää Monadin liiketoimintaa yhdessä nykyisten ja tulevien raudanlujien osaajien kanssa, Riikonen kertoo.

– Olemme todella iloisia saadessamme Antin mukaan Monadin toimintaan. Hänellä on kokemusta kasvavan ohjelmistoyrityksen yrityskulttuurin ja myynnin kehittämisestä, ja se vastaa hyvin meidän tämänhetkisiä tarpeita, Sales Director Aki Haapamäki.

Tavoitteet terveessä kasvussa

Yhteiskunnan avautuessa pandemian jälkeiseen aikaan laadukkaan ohjelmisto-osaamisen kysyntä tulee kasvamaan entisestään. Covid19:sta aiheutuneet seuraukset olivat monelle toimialalle väistämätön hetki kohdata digiloikka, joka nyt osaltaan kiihdyttää yritysten tietojärjestelmien päivitystä vastaamaan nykyisiä ja tulevia tarpeita.

Monadin liikevaihto kasvoi viime vuonna yli neljänneksellä. Omaa liiketoimintaa kehittämällä Monad jatkaa kasvun tiellä ja tarjoaa asiakkailleen monipuolista ohjelmisto-osaamista aina konsultoinnista kokonaisratkaisuihin.

– Monadilaisilla on aivan älyttömän laaja-alainen kokemus ja asiantuntemus vaativien ohjelmistokokonaisuuksien rakentamisesta. Niiden avulla on hyvä lähteä muotoilemaan uusia ja kestäviä ratkaisuja nykyisille ja tulevaisuuden kumppaneille, summaa Riikonen.