Karri Harju luotsaamaan Monadin markkinointia

TIEDOTE: 18.10.2021

Karri Harju liittyi syyskuussa tiimiimme Marketing Managerina. Hän on intohimoinen brändien, viestinnän ja markkinoinnin kehittäjä.

Monadin liikevaihto kasvoi viime vuonna yli neljänneksellä. Yhteiskunnan avautuessa pandemian jälkeiseen aikaan näemme edelleen kasvavan kysynnän laadukkaaseen ohjelmisto-osaamiseen. Rekrytoimalla seuraajan edelliselle Marketing Managerille pyrimme varmistamaan, että Monadin tunnettuus ja maine kasvavat vastaisuudessakin. Se on tärkeää niin nykyisten kuin potentiaalisten asiakkaiden huomion herättämisessä, mutta myös Monadin tiimin kasvattamisessa uusilla osaajilla.  

Karri Harjulla on yli 10 vuoden kokemus markkinointiviestinnän asiantuntijana sekä Tampereella että Helsingissä. Monadiin Karri siirtyi PR- ja brändispesialistin tehtävästä Mainostoimisto Ilmeestä. Hän on urallaan työskennellyt hyvin monenlaisten asiakkaiden parissa, aina B2B-startupeista maailman kuuluisimpien kuluttajabrändeihin.

– Olemme rakentaneet omanlaisen laatua ja yksilöitä arvostavan kulttuurin Monadille. Nyt on aika viestiä tätä kulttuuria myös muille. Karrin tehtäviin kuuluu kertoa ulkomaailmalle sen, mitä me jo tiedämme olevamme: kestäviä ohjelmistoratkaisuja toimittava yritys ja reilu työnantaja, kertoo Sales Director Aki Haapamäki.

Hyppy uudelle toimialalle

Vuosien mainos- ja viestintätoimistokokemuksen jälkeen vaihtaminen Marketing Manageriksi ei ollut Karrille haastava loikka. Siirtyminen pöydän toiselle puolelle oli Karrille luonteva ja innostusta herättävä valinta: 

– Laaja-alainen digitalisaatio ja sen kiihtyminen pandemian myötä on muuttanut merkittävästi tapaamme tehdä töitä, kuluttaa ja elää arkea. Siksi elämme mielenkiintoisinta aikaa seurata tilannetta näköalapaikalta eli sovelluskehittämisen maailmasta, Karri kertoo. 

Karri kehuu, että Monadin ydinajatus, software craftsmanship ja kestävästi kehitetty koodi yhdistettynä ainutlaatuiseen työntekijät huomioivaan yrityskulttuuriin oli ratkaiseva tekijä: 

– Jo ensimmäisestä kohtaamisesta asti koin, että Monadissa vallitsee oikeasti tekijöitä arvostava kulttuuri, jossa asiantuntemukselle ja itsensä kehittämiselle annetaan arvoa. Kun itse uskoo yrityksen arvoihin ja tapaan tehdä töitä, on myös sen maineen rakentaminen palkitsevaa. 

Kirjoittanut Aki Haapamäki
Julkaistu